Garancia

Az általunk forgalmazott termékek eredetiségét garantáljuk. Az aktuális szabályozás szerint a webáruházban vásárolt összes termékre 2 év szavatossági jog érvényesíthető. A szabály a webshop teljes kínálatára vonatkozik, beleértve a kedvezménnyel megvásárolható termékeket is. Az aktuális szabályozás a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben olvasható. 2022-től érvénybe lépett változás szerint egy évre nőtt az időszak, amikor a termékkel kapcsolatos minőségi kifogás esetén a vállalkozás oldalán van a bizonyítási teher. Kérjük azt mindenképpen vegye figyelembe, hogy ha kiderül, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat miatt vált működésképtelenné, hibásodott meg, akkor ebben az esetben kereskedőként nem vagyunk kötelesek azt javíttatni, cserélni, vagy árát megtéríteni.

 

Pontosan mit is jelent a jogszabály? Ingyenes kétéves szavatosságot minden termék esetében!

Az Európai Unióban vásárolt bármilyen termék esetében legalább kétéves szavatossági idő jár a fogyasztónak, méghozzá díjmentesen, attól függetlenül, akár az interneten, akár üzletben, akár postai megrendeléssel vásárolt. A 2 év az árucikk átvételétől indul.

Ez a szavatosság azt jelenti, hogy ha megvásárolt termék hibás, nem működik vagy nem úgy néz ki, ahogyan azt megvételre kínálták, akkor a kereskedő köteles saját költségén megjavíttatni vagy kicserélni egy másikra vagy az árát részben, avagy egészében megtéríteni. Általános szabály ugyanakkor, hogy abban az esetben lehet a vételár részleges vagy teljes megtérítését kérni, ha a javításra, illetve a cserére nincs lehetőség.

 

Hogyan lehet érvényesíteni a javíttatás, csere vagy vételár-visszatérítés jogát?

Ha a vásárolt áru a vásárlástól számított két éven belül elromlik, a kereskedő köteles a helyzetet orvosolni valamilyen úton.

Két eset lehetséges attól függően, hogy mennyi idő telt el a vásárlástól számítva:

1.       Ha 6 hónapon belül történt a vásárlás, akkor a jogszabály azt feltételezi, hogy a probléma fennállt már az áru átvételének időpontjában – kivéve, ha a kereskedő bizonyítani tudja ennek ellenkezőjét. Ezért a vevőnek joga van ahhoz, hogy a kereskedő gondoskodjon a termék ingyenes javításáról vagy cseréjéről, ha pedig ez túl nehéznek vagy költségesnek bizonyul, akkor a vevő árengedményre vagy a vételár visszatérítésére jogosult.

 

2.       Fél éven túl is jogosan reklamálhat a vevő és kérheti az ingyenes javítást, a cserét vagy árengedményt, avagy a vételár megtérítést. Ilyenkor azonban a vevőnek kell bizonyítania: a probléma a termék átvételekor már fennállt.

A fentiek okozhatnak némi zűrzavart a fejekben, sokan hiszik azt, hogy mindössze fél év áll rendelkezésükre, hogy reklamáljanak. Pedig az EU jogszabály KÉT ÉV kötelező szavatosságot ír elő, bármit is hirdessenek a kereskedők. Csak ott tesz különbséget, hogy fél éven túl a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a probléma már a megvásárláskor jelen volt.

 

Szívesen állunk rendelkezésre, kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal. Hiszünk a tisztességes kereskedelemben és a tiszta, érthető kommunikációban.

Telefonszámunk: +36 70 8010 877